SEGÍTÜNK ,HOGY HOGYAN ÍRÁNYÍTSD AZ ÁLMOD

A tudatos álmodás az ébrenlét és az álom keveredésével létrejött, köztes tudatállapot.


loading…


A tudatos álmodás az álom egy fajtája, melynél az alvó személy tisztában van tudatállapotával, felismeri, hogy épp álmodik, és tanultságától függően bármely elemét befolyásolhatja. A tudatos álom előidézésére sok fajta módszer létezik.


A tudatos álomra az alábbiak jellemzőek: az álmodó folytatja az álmot, ezt sokan időnként spontán is elérik ,ébrdés után folytatják a megkezdett álmot vagy álmukban felismerik, hogy nem a valóságot látják. Jellemző még, hogy tudatában vannak annak, hogy álmodik; tudja, ki ő valójában; képes irányítani az álombeli történéseket, mások és saját cselekeit; emlékszik arra, hogy hol van a teste valójában; és bármikor fel tud ébredni. 

loading…



A tudatos álom REM fázisban jön létre a leg könnyebben spontán vagy akár szándékosan is.. Az REM (rapid eye movement = gyors szemmozgási) fázis. Erre a szakaszra a szabálytalan légzés és gyors szemmozgás esetleg rángatózás a jellemző. Ekkor a logikus gondolkodásért felelős agyi területek aktivitása lecsökken.
A tudatos álmodással az alvás zavarok is kezelhetőek.


Így idézheted elő:

  • Hinned kell, hogy meg tudod csinálni és akarnod is kell.

  • Idézd fel az álmaid : A tudatos álom eléréséhez is merned kell az álmaidat.

  • Vezess álomnaplót:Minden nap írd le mit álmodtál, a napló segít beazonosítani a jellegzetes dolgokat,motívumokat, amiről felismerheted, hogy álmodsz.

  • Álmodban ébreszd a tudatod: Ha már ismered az álmaid egyszer alvás közben egy jellegzetes motívum hatására felismered, hogy ez álom. Ezután már csak koncentrálnod kell,hogy tudatosan folytasd és ne ébredj föl.-Világom.hu

    loading…


 

Szólj hozzá

comments